onsdag den 3. februar 2021

AKT på Hørsholm skole

På Hørsholm skole varetager følgende medarbejdere i skoleåret 2020/21 arbejdet med AKT:

  • Thomas Janniche (TJ)
  • Mette Vöge Jensen (MJE)
  • Anja Kjær Høiberg (AHØ)
  • Jonatan Nickolai Markkus Frandsen (JF)
  • Carsten Zernickov-Appel (CS)

Proceduren for ansøgning om AKT-/inklusionsstøtte

Klasselærer udarbejder og sender en skriftlig bekymringshenvendelse (også kaldet SOS ell. Signs of Safety) til afdelingslederen, der formidler til visitationen.

For at sikre at der tildeles den korrekte resurse, må der være fokus på, at der i SOS'en nøje noteres, hvilke tiltag der allerede er afprøvet og iværksat.

Inden indsatsen iværksættes skal klasselærer sammen med det øvrige lærerteam sørge for, at alle aftaler mellem skole og hjem er afklaret og på plads.

Derudover skal klasselærer og AKT-vejleder sammen afstemme hvilket mandat AKT-vejlederen har i den specifikke opgave, hvilken rolle AKT-vejlederen skal varetage samt hvordan, til hvem og i hvilket omfang AKT-vejlederen skal fungere som vejleder?